Jungle avonturen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1) - WaarBenJij.nu Jungle avonturen - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1) - WaarBenJij.nu

Jungle avonturen

Door: willemienkasteleyn

Blijf op de hoogte en volg Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1)

09 Juni 2012 | Singapore, Singapore

In Huay Xai de tweedaagse Gibbon Experience gedaan. Goed aangekleed, met lange sokken, lange broek en handschoenen ging ik met een Engels stelletje en de gids wandelend de jungle in, waar we verder gingen via ziplines. De hoogste was 100 meter boven de grond en de langste was 700 meter lang. Erg spectaculair dus! ’s Avonds sliepen we in een boomhut (38 meter boven de grond), waarbij alles open was en zelfs onder de douche (en op de wc) had je aan alle kanten vrij uitzicht over de jungle. Ondanks regelmatig deet sprayen ben ik volledig lekgestoken door de muggen… En dat in een gebied waar zowel malaria als dengue fever voorkomt! De volgende dag nog een flink aantal ziplines gedaan en terug gekeerd naar Huay Xai.

De volgende dag met een bootje de grens overgestoken naar Thailand en met een minivan naar Chiang Mai gegaan. In Chiang Mai een kamer gedeeld met Nederlandse Eline en Rob in een guesthouse met zwembad!!! Tijdens een stadswandeling konden we bij één van de tempels onze namen (en die van familieleden) op een groot oranje doek schrijven. Dit doek komt om de grote pagoda bij de tempel te hangen. In de tempels zaten monniken die TE echt leken, maar nep bleken te zijn. Volgens mij waren het een soort van opgebaarde overleden monniken. Heel raar om te zien.
De Gibbon Experience had m’n enthousiasme voor wandelen in de jungle getriggerd, dus besloot ik een tweedaagse trekking te doen. De groep bestond uit: de gids van 33 uit Myanmar, een Duits meisje van 27 wat nog nooit een wandelingetje had gemaakt, een dikke stinkende Amerikaan van 51 en ik… M’n zorgen om mijn conditie waren dus voor niks en de gids was blij dat er tenminste iemand in zijn tempo mee kon komen. Gelukkig waren deze maffe groepsgenoten wel gezellig. Onderweg maakte de gids vanalles voor mij, zoals een hoed (van een soort riet) en een drinkbekertje (van bamboo). ’s Avonds in een soort hut in de buurt van een dorpje overnacht. We kregen hier lauw meegebracht eten en dronken lokale sterke drank (35%). Na het eten gingen Maria en Shaun al snel naar bed (20.30 uur!!!) en bleef ik alleen over met de gids. Binnen tien minuten de anderen maar achterna gegaan, aangezien ik de gids niet zoveel meer te vertellen had en zijn geflirt enigszins irritant begon te worden!!
De tweede dag wandelden we naar een waterval, waar we heerlijk hebben gezwommen. Langs de waterval waren de rotsen uitgesleten in de vorm van een glijbaan, erg leuk! ’s Middags zijn we bij het olifantenkamp geweest, waar een baby olifantje van 2 weken oud was. Aan het eind van de middag, na 2 dagen van 6 uur wandelen door de prachtige jungle, vermoeid terug gegaan naar Chiang Mai.
De laatste dag in Chiang Mai naar Tiger Kingdom geweest. In tegenstelling tot wat veel mensen zeggen/denken, worden de tijgers zeer goed behandeld en zitten ze niet onder de drugs. Ik ben bij enkel tijgers in de kooi geweest, het zijn echt uitvergrootte katten. Ze wilden slapen, spelen en badderen! Thailand daarna afgesloten met een heerlijke massage.
Op vrijdag startte ik de tocht der tochten. ’s Avonds met de nachtbus van Chiang Mai naar Bangkok gegaan. In Bangkok ontbeten, rondgeslenterd (met backpack!), koffie gedronken, nog meer rondgeslenterd en uiteindelijk veel te vroeg naar het vliegveld gegaan. Ook hier weer rondgeslenterd (nog steeds met backpack) en gegeten. ’s Avonds ben ik naar Singapore gevlogen waar ik op het vliegveld heb overnacht. Morgenochtend dan eindelijk op weg naar de eindbestemming van deze tocht, Jakarta!

Groetjes vanuit Singapore,
Willemien

  • 09 Juni 2012 - 21:43

    Peter Milikan:

    Hoi wil, ik zag dat je uiteindelijk toch 'mijn' bar hebt gevonden ;-) Was het personeel een beetje vriendelijk?

    Ik heb je filmpjes gekeken van de ziplines en dat lijkt me ook geweldig om te doen hoor en die boomhut... 35m boven de grond? Wauw! Gaaf!

    Die grote katten zijn leuk hoor, maar volgens mij dacht jij er aan om er stiekempjes eentje mee naar huis te nemen om zo lekker tegenaan te liggen voor de tv bij de open haard :-)

    Ik vertrek morgen naar America, maar die foto's en avonturen van jou kan ik niet tegenop hoor (alhoewel ik wèl mijn best ga doen om je enige concurrentie te geven).

    Blijf schrijven en genieten. Ik (en volgens mij iedereen die jouw reisverslagen leest) wacht weer met smart op je volgende.

    Groetjes vanuit een herfstachtig Nederland.

    Het Nederlands elftal verloor vanavond op het EK de eerste wedstrijd van Denemarken met 1-0...
    Just to keep you updated.

  • 10 Juni 2012 - 13:19

    Juud:

    Die tijger ziet er inderdaad wel aaibaar uit, ondanks dat 'ie erg groot is ;-)

  • 10 Juni 2012 - 17:20

    Charlotte:

    Ik vermoed dat je dus nu in Jakarta bent met Marise! Heel veel plezier en goede reis met z'n twee door Indonesie.
    Groet, ben benieuwd naar je volgens verslag en dan lees ik gelijk de avonturen van Marise!!

  • 11 Juni 2012 - 07:57

    John Tendeloo:

    Jij doet ook alles he, zelfs bij tijgers liggen.

  • 16 Juni 2012 - 06:53

    Saskia:

    Leuk die jungletocht en de foto's! Geniet van je vakantie in Indonesie! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1)

Wij zijn Willemien (39), Irene (37), Sterre (3) en Jelle (1). Hierbij een klein inkijkje in onze karakters. Wil je meer weten, blijf onze blogs volgen! Willemien: Avontuurlijk, energiek en kan moeilijk stilzitten. Huppelt het liefst met 1 kind op de rug en 1 kind op de buik rond in de natuur. Heeft al veel gereisd, zowel alleen als samen met Irene. Ze houdt van lekker eten met een wijntje en goed gezelschap. Om de boel toch een beetje in balans te houden wurmt ze zich af en toe in een gekke yoga pose. Ze is er altijd voor te porren om nieuwe dingen uit te proberen. Irene: Heeft het liefst een schroeftol in haar rechterhand en een biertje in haar linkerhand. Ze is een tikkeltje chaotisch en brengt daarom graag structuur aan met een labelwriter. Ze is besmet met het reisvirus door Willemien. Kan zich ergeren aan de lompheid en het gestuiter van Willemien en Sterre. Werkt in het onderwijs en is dol op (puberende) kinderen, maar heeft gelukkig ook veel liefde voor onze kleintjes. Vindt zichzelf de grootste grappenmaker in huis, maar moet vaak al te hard om zichzelf om het nog te kunnen vertellen. Sterre: Sterre is een enthousiaste peuter van 3 jaar. Heeft alleen een aan-knop, de uit-knop ontbreekt. Stuitert het liefst de hele dag rond, dat heeft ze niet van een vreemde. Wordt helemaal wild van water en fietsen. Maar eigenlijk is alles wat buiten plaatsvind goed voor haar. Zodra haar kleine broertje in de draagzak mag, staat zij te popelen om ook op de rug in de ‘draagtas’ te zitten. Bemoeit zich (té) graag met Jelle en moedert dan “zo zijn we niet getrouwd hè Jel!” Jelle: Een lief klein mannetje van 1 jaar, die soms ook een behoorlijke dondersteen is. Tel af van 3 tot 1 en hij wordt helemaal wild van enthousiasme. Zijn favoriete bezigheid is dan ook plonzen en schreeuwen in bad, het liefst samen met zijn grote zus. De draagzak is niet zijn favoriete kledingstuk, maar als we eenmaal op weg zijn kan hij hier flink van genieten.

Actief sinds 01 Feb. 2012
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 31096

Voorgaande reizen:

11 December 2018 - 13 Maart 2019

Het Azië avontuur

12 Februari 2012 - 30 November -0001

Worldtrip

01 Augustus 2024 - 30 November -0001

Tweemamasopreis

Landen bezocht: