Indo en trainingskamp Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1) - WaarBenJij.nu Indo en trainingskamp Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1) - WaarBenJij.nu

Indo en trainingskamp Thailand

Door: willemienkasteleyn

Blijf op de hoogte en volg Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1)

13 Juli 2012 | Thailand, Phuket

In de middag in Ubud wilden we een stadswandeling doen. We kwamen echter niet verder dan de markt, waar we allerlei souvenirs hebben geshopt! ’s Avonds bij een lokaal eettentje gegeten, waarbij je heel gezellig bij elkaar aan tafel moest gaan zitten. Marise kreeg een rare jongen naast haar, die niet weg te slaan was, tot ergernis van zijn vriendin die onmiddellijk ergens anders wilde gaan zitten ;).

De volgende ochtend per taxi naar Sanur gegaan, waar we met moeite een betaalbaar guesthouse hebben gevonden. Sanur is een uitgestrekt plaatsje, waar niet veel te beleven valt en wat bovendien erg duur is. We hebben een fikse wandeling gemaakt van 10 kilometer en veel maïs op het strand gegeten.

Op woensdag vertrokken we vroeg met de lokale slowboat naar Nusa Lembongan, een prachtig eiland vlakbij Bali. Hier hebben we voor 2 dagen een scooter gehuurd om het eialnd te verkennen en van de mooie stranden te kunnen genieten. Vanaf het naastgelegen eiland, wat bereikbaar was per hangbrug, hebben we de mooiste kliffen en blauwe zee gezien! Natuurlijk hebben we ook een sprongetje in het diepe gewaagd, Willemien 13 meter, Marise 7 meter!!! Op Nusa Lembongan verdienen de mensen maar op twee manieren geld, toerisme en zeewier. Overal waar we kwamen lagen velden zeewier te drogen voor de verkoop.

Na twee dagen relaxen en luieren moesten we in alle vroegte weer terug met de slowboat naar het vaste land. Nog 1 nachtje Sanur en dan vliegt Marise alweer naar Nederland terug. ’s Avonds een heerlijke rijsttafel gegeten als afscheid. Daarna nog een drankje gedronken met Ilonka en Danny die daar op vakantie waren!

Marise weer weg, ik weer alleen…
Ik ben mijn blonde acties nog niet verleerd. Ik had m’n paspoort op het eiland in het guesthouse laten liggen!!! Dat betekende dus verplicht de volgende dag, nadat ik afscheid van Marise had genomen, terug naar het eiland. Wat gepland was als 1 nachtje werden er 9. Ik had zelfs nog langer willen blijven, maar de vlucht naar Thailand en fitness bootcamp waren al geboekt. Op het eiland heb ik meerdere keren gedoken, de onderwaterwereld is prachtig daar!!! Verder naar de Fullmoonparty geweest, veel geluierd bij het zwembad en nieuwe vrienden gemaakt. Met deze nieuwe vrienden naar eiland nummer drie gegaan, waar we wederom een scooter hebben gehuurd en naar een prachtige tempelgrot zijn geweest. We moesten door een heel klein gat een grot in, waarna de grot groter en groter werd met allemaal tempeldingetjes erin. Er was 1 speciale plek waar je je hoofd in een donker gat kon doen en met God kon praten… Jaja… Op dat eiland komen bijna geen toeristen (we hebben er 4 gezien), dus de lokale bevolking stond ons af en toe met open mond aan te gapen als we voorbij kwamen. Na een paar keer verkeerd rijden en doodlopende weggetjes kwamen we twee lokale jongens tegen die ons meenamen naar kliffen, van waar we prachtig uitzicht hadden.

Na een heerlijke tijd op het eiland, waar ik zeker nog een keer naar terug wil, vertrok ik op maandagochtend met de slowboat naar het vaste land om dezelfde dag nog naar Phuket in Thailand te vliegen. Blond, blonder, blondst… Miste m’n vliegtuig… Nieuw ticket gekocht en een paar uur te laat toch aangekomen in Phuket bij m’n trainingskamp voor de volgende drie weken. Ingeschreven als Fitness Bootcamp wist ik niet wat me te wachten stond. Tiger Muay Thai camp, het grootste en bekendste thaiboks kamp van Thailand… Oftewel: overal TE gespierde, getatoeëerde kleerkasten. Eerst indruk: hm, wat doe ik hier, ik hou niet eens van vechtsporten. Nu, na vier dagen trainen, begin ik het allemaal toch leuk te vinden en heb ik zelfs een paar lotgenoten gevonden die zijn zoals ik. Voor iedereen die mij weleens een sterke meid noemt, dat ben ik dus NIET! Ben continu één van de slechtste… Hopelijk over drie weken niet meer! De eerste muay thai training werd ik bijna gelyncht, omdat een Nederlander wereldkampioen was en ik dat niet eens wist, oepsie! Misschien niet zo slim om zonder enige voorbereiding naar een training te gaan waar echte toppers lesgeven… ;-) Bij de start van de training werd ik door de trainer dus ook als trappaal gebruikt om de oefeningen uit te leggen. Binnen een paar minuten na de start van de training werd ik apart genomen om de beginselen eerst maar eens door te nemen, wat me een gigantische blauwe knie opleverde. Gelukkig kon ik dag twee al veel beter mee met de groep.
Om een idee te krijgen wat ik hier doe, enkele oefeningetjes:
- op handen en voeten achteruit trappen op klimmen
- met een autoband boven je hoofd trappen op rennen en dan 10x door de knieën
- touw om je middel, autoband erachter hangend, heuvel op rennen
- 2,5 uur non-stop muay thai training met 2x 20 minuten hardlopen
Verder heb ik vandaag m’n eerste personal training van Peter ‘The Hulk’. Nee, hij is niet groot en hij is niet groen… Hij is klein en breder dan dat hij lang is! Het eten is hier overigens top! Heerlijke gezonde maaltijden en bij iedere maaltijd een schaaltje met fruit. In mijn vrije tijd ga ik af en toe op pad met ‘Dasha from Russia’, naar het strand of shoppen.

Groetjes vanuit Tiger Muay Thai,
Willemien

  • 13 Juli 2012 - 10:32

    Moniek:

    Ha Willie,

    Jij komt echt super sterkt terug van je mooie reis! Stoer hoor dat je dit doet! :-)

    Xx Mo

  • 14 Juli 2012 - 07:49

    Saskia:

    Dat fitnesskamp klinkt wel erg pittig! Daar zijn onze lessen bootcamp in Nl niets bij he ;) Zeker stoer dat je het doet! Veel succes! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1)

Wij zijn Willemien (39), Irene (37), Sterre (3) en Jelle (1). Hierbij een klein inkijkje in onze karakters. Wil je meer weten, blijf onze blogs volgen! Willemien: Avontuurlijk, energiek en kan moeilijk stilzitten. Huppelt het liefst met 1 kind op de rug en 1 kind op de buik rond in de natuur. Heeft al veel gereisd, zowel alleen als samen met Irene. Ze houdt van lekker eten met een wijntje en goed gezelschap. Om de boel toch een beetje in balans te houden wurmt ze zich af en toe in een gekke yoga pose. Ze is er altijd voor te porren om nieuwe dingen uit te proberen. Irene: Heeft het liefst een schroeftol in haar rechterhand en een biertje in haar linkerhand. Ze is een tikkeltje chaotisch en brengt daarom graag structuur aan met een labelwriter. Ze is besmet met het reisvirus door Willemien. Kan zich ergeren aan de lompheid en het gestuiter van Willemien en Sterre. Werkt in het onderwijs en is dol op (puberende) kinderen, maar heeft gelukkig ook veel liefde voor onze kleintjes. Vindt zichzelf de grootste grappenmaker in huis, maar moet vaak al te hard om zichzelf om het nog te kunnen vertellen. Sterre: Sterre is een enthousiaste peuter van 3 jaar. Heeft alleen een aan-knop, de uit-knop ontbreekt. Stuitert het liefst de hele dag rond, dat heeft ze niet van een vreemde. Wordt helemaal wild van water en fietsen. Maar eigenlijk is alles wat buiten plaatsvind goed voor haar. Zodra haar kleine broertje in de draagzak mag, staat zij te popelen om ook op de rug in de ‘draagtas’ te zitten. Bemoeit zich (té) graag met Jelle en moedert dan “zo zijn we niet getrouwd hè Jel!” Jelle: Een lief klein mannetje van 1 jaar, die soms ook een behoorlijke dondersteen is. Tel af van 3 tot 1 en hij wordt helemaal wild van enthousiasme. Zijn favoriete bezigheid is dan ook plonzen en schreeuwen in bad, het liefst samen met zijn grote zus. De draagzak is niet zijn favoriete kledingstuk, maar als we eenmaal op weg zijn kan hij hier flink van genieten.

Actief sinds 01 Feb. 2012
Verslag gelezen: 535
Totaal aantal bezoekers 31099

Voorgaande reizen:

11 December 2018 - 13 Maart 2019

Het Azië avontuur

12 Februari 2012 - 30 November -0001

Worldtrip

01 Augustus 2024 - 30 November -0001

Tweemamasopreis

Landen bezocht: