Avonturen Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1) - WaarBenJij.nu Avonturen Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1) - WaarBenJij.nu

Avonturen Washington

Blijf op de hoogte en volg Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1)

21 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Van Phuket (Thailand) naar Washington DC (USA)… Dat is pas een wereldreis! Van Phuket vloog ik op dinsdag avond naar Bangkok, waar ik op het vliegveld overnachtte. Erg veel geslapen heb ik niet, misschien een uurtje. De volgende ochtend vloog ik naar India, Delhi, waar ik 13 uur moest wachten op mijn volgende vlucht. Je zou denken dat tegenwoordig alle vliegvelden internet hebben, nou deze dus niet! Alleen met een Indiaas nummer kon je WIFI krijgen, maar helaas had ik mijn sim kaart niet meer. Ook de stad in kon niet, aangezien ik geen visum had. Dus dan maar de hele dag boekjes lezen en puzzeltjes doen. ’s Nachts kon ik dan eindelijk verder vliegen, naar … Parijs! Bijna thuis, heb nog eventjes naar Nederland gezwaaid. In Parijs twee uurtjes in het vliegtuig moeten wachten om bij de tanken, daarna weer verder naar de VS. In New York aangekomen gelijk geïntegreerd met het fastfood, ‘heerlijk’ bij de Mac gegeten. New York was nog niet de eindbestemming, dus ging ik met de bus naar Washington DC. Daar aangekomen werd ik warm onthaald door Peter!!! Samen met de metro, met nog een keer overstappen, naar zijn huis gegaan. Na een reis van 3 dagen, 60 uur en 11 uur tijdsverschil, was ik eigenlijk nog best fit! De volgende dagen kwam de jetlag, de cultuurshock en de verandering in eten toch een beetje om de hoek kijken in de vorm van moeheid en pijntjes.
Het eerste weekend lekker rustig aan gedaan. Na 7 maanden toch weer even wennen om samen te zijn, maar gelukkig was het al snel weer als vanouds! Rondslenteren door de stad, heerlijk eten en biertjes drinken… Leuk om weer samen te zijn en Washington bevalt me wel!
Naast een stadswandeling langs alle toeristische bezienswaardigheden, zoals het Witte Huis, de monumenten, het Capitool enz, doen we ook veel gewone-mensen-dingen. Zo hebben we de eerste zondagmiddag in een park zitten kijken naar groeps yoga en muziek-dans gebeuren. Er zijn veel gratis activiteiten overal in de stad, zo zijn we naar Screen on the Green geweest (films in de open lucht) en een prachtig concert bij het Washington Monument. Verder hebben we een boswandeling gemaakt en zijn we naar de dierentuin geweest. Geen aapjes op m’n schouder dit keer, maar wel panda beren gezien. Verder een middag in het zonnetje doorgebracht in het locale buitenzwembad.
De huisbazin van Peter is een aparte Afro Amerikaanse dame, Dian, die in een kelder van het huis woont met haar 11-jarige zoon. Regelmatig worden we uitgenodigd om met haar mee te eten, waarbij er een hoop drank op tafel komt! Daar kwam ik de eerste ‘eenzame’ maandag (Peter moest gewoon werken) al achter… Ik werd uitgenodigd voor de lunch, waarbij mijn glas continu werd volgehouden met sangria. Toen deze op was kwam de fles rum tevoorschijn… Rond 3 uur ’s middags was ik dus al flink aangeschoten!!! Ook de zondagavond huis-diners (door Dian gekookt) zijn erg geslaagd.
Met al dat eten en drinken moet er natuurlijk ook gesport worden. Ik heb niet voor niets me drie weken uitgesloofd in Thailand. De fitness club had een leuke actie, dus ik heb een abonnement voor een maandje waar ik volop gebruik van maken. Total body condition, spinning, boxing, zumba, yoga en zwemmen het kan er allemaal!!

Groetjes,
Willemien

  • 21 Augustus 2012 - 09:50

    Esmee:

    Ha Wil!
    Wat een reizen maak jij haha! Wat een overstappen heb jij dan zeg!!
    Leuk om je verslag te lezen!!
    xx Esmee

  • 29 Augustus 2012 - 20:44

    Annemarie:

    Van martial artsprofessional in het Oosten naar fitnessdiva in het Wilde Westen, dat is nogal wat! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

  • 29 Augustus 2012 - 20:54

    Willemien, Irene, Sterre (3) En Jelle (1) :

    Thanks Annie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1)

Wij zijn Willemien (39), Irene (37), Sterre (3) en Jelle (1). Hierbij een klein inkijkje in onze karakters. Wil je meer weten, blijf onze blogs volgen! Willemien: Avontuurlijk, energiek en kan moeilijk stilzitten. Huppelt het liefst met 1 kind op de rug en 1 kind op de buik rond in de natuur. Heeft al veel gereisd, zowel alleen als samen met Irene. Ze houdt van lekker eten met een wijntje en goed gezelschap. Om de boel toch een beetje in balans te houden wurmt ze zich af en toe in een gekke yoga pose. Ze is er altijd voor te porren om nieuwe dingen uit te proberen. Irene: Heeft het liefst een schroeftol in haar rechterhand en een biertje in haar linkerhand. Ze is een tikkeltje chaotisch en brengt daarom graag structuur aan met een labelwriter. Ze is besmet met het reisvirus door Willemien. Kan zich ergeren aan de lompheid en het gestuiter van Willemien en Sterre. Werkt in het onderwijs en is dol op (puberende) kinderen, maar heeft gelukkig ook veel liefde voor onze kleintjes. Vindt zichzelf de grootste grappenmaker in huis, maar moet vaak al te hard om zichzelf om het nog te kunnen vertellen. Sterre: Sterre is een enthousiaste peuter van 3 jaar. Heeft alleen een aan-knop, de uit-knop ontbreekt. Stuitert het liefst de hele dag rond, dat heeft ze niet van een vreemde. Wordt helemaal wild van water en fietsen. Maar eigenlijk is alles wat buiten plaatsvind goed voor haar. Zodra haar kleine broertje in de draagzak mag, staat zij te popelen om ook op de rug in de ‘draagtas’ te zitten. Bemoeit zich (té) graag met Jelle en moedert dan “zo zijn we niet getrouwd hè Jel!” Jelle: Een lief klein mannetje van 1 jaar, die soms ook een behoorlijke dondersteen is. Tel af van 3 tot 1 en hij wordt helemaal wild van enthousiasme. Zijn favoriete bezigheid is dan ook plonzen en schreeuwen in bad, het liefst samen met zijn grote zus. De draagzak is niet zijn favoriete kledingstuk, maar als we eenmaal op weg zijn kan hij hier flink van genieten.

Actief sinds 01 Feb. 2012
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 31085

Voorgaande reizen:

11 December 2018 - 13 Maart 2019

Het Azië avontuur

12 Februari 2012 - 30 November -0001

Worldtrip

01 Augustus 2024 - 30 November -0001

Tweemamasopreis

Landen bezocht: