Eindverslag - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1) - WaarBenJij.nu Eindverslag - Reisverslag uit Leidschendam, Nederland van Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1) - WaarBenJij.nu

Eindverslag

Blijf op de hoogte en volg Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1)

13 September 2012 | Nederland, Leidschendam

We zijn een weekendje naar New York geweest, wat een stad!!! Je weet gewoon niet waar je moet kijken zoveel indrukken komen er op je af, overal hoge indrukwekkende gebouwen, overal mensen, wat een gekkenhuis! Op vrijdagmiddag daar aangekomen zijn we meteen op pad gegaan om de boel te verkennen. Ik had een simpel hotelletje geboekt vlakbij Times Square, dus vrijwel alles was op loopafstand. We startten met het Empire State Building, wat volledig afgezet was… Een paar uur ervoor was er een dodelijk schietpartij!!!! Verder rondgeslenterd, lekker gegeten en biertjes gedronken. Met de mensenmassa op straat en alle eetkraampjes waande ik me weer een beetje in Azië. Al is er nooit haast in Azië en is New York rennen en vliegen en overal stres… Op zaterdag weer veel bezichtigd, Statue of Liberty (vanaf een gratis ferry naar Staten Island, we zijn niet voor niets Nederlanders ;)), Wall Street, de Twin Touwers in aanbouw, Brooklyn Bridge, Rockefeller Center (met prachtig uitzicht over de stad vanaf grote hoogte), China Town en Little Italy, Broadway, Times Square en natuurlijk Central Park. Alleen al in Central Park kun je je uren vermaken met alle shows en andere dingen die daar gaande zijn. Al met al een vermoeiend maar ontzettend leuk weekend!
Terug in Washington DC heb ik op dinsdag bij Peter op het werk, bij de Wereld Bank, gegeten. Voor zover werken en banken saai zijn, dat was deze lunch niet! We zaten nog geen 5 minuten aan onze lunch of het brandalarm ging al af! Het was geen oefening, er was echt brand, maar na een kwartiertje was alles weer onder controle en de rust weer terug. Op mijn verjaardag woensdag heeft Peter mij meegenomen naar een heerlijk Turks restaurant. Twee dagen later nogmaals mijn verjaardag gevierd, gecombineerd met die van één van Peters huisgenotes. Met het hele huis zijn we de kroeg in gedoken, erg gezellig. Het laatste weekend hebben we een prachtige fietstocht gemaakt langs een rivier en kanaal naar de Great Falls.

Na zeven maanden avontuur was het tijd om weer naar huis te gaan. Met metro, bus, metro, trein, vliegtuig, trein en fiets op naar Nederland, waar ik niet welkom ben ;) Mijn eerste nacht mag ik nog niet thuiskomen en slaap ik noodgedwongen bij Marise… Gezellig! ;) Onderweg nog een tussenstop gemaakt in Keulen, op een terrasje met uitzicht op de Dom zitten lunchen. Na de logeerpartij bij Marise en Martijn lekker naar huis en mama verrast, aangezien ze niet wist dat ik alweer thuis kwam!

Dit was het einde van een prachtige reis van zeven maanden!
Voor NU het laatste verslag, maar hopelijk niet MIJN laatste verslag. Er staat nog een hoop op de planning...

Groetjes vanuit thuis,
Willemien

  • 14 September 2012 - 08:01

    John Tendeloo:

    Hoi, Willemien

    Nog gefeliciteerd met je verjaardag.

    Ik heb genoten van je reisverslagen.

    Heb je er wel eens over gedacht om schrijfster te worden?

    Hoop je snel weer te zien.

    Groetjes,

    John

  • 15 September 2012 - 20:08

    Willemien, Irene, Sterre (3) En Jelle (1) :

    Thanks!
    Denk niet dat het schrijfsterberoep wat voor mij zou zijn... Met inspiratie kan ik best aardig schrijven, maar sommige momenten kost het me ook erg veel moeite. Ik hou het wel bij dingen waar ik goed in ben ;)
    Maar in ieder geval bedankt voor het compliment!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1)

Wij zijn Willemien (39), Irene (37), Sterre (3) en Jelle (1). Hierbij een klein inkijkje in onze karakters. Wil je meer weten, blijf onze blogs volgen! Willemien: Avontuurlijk, energiek en kan moeilijk stilzitten. Huppelt het liefst met 1 kind op de rug en 1 kind op de buik rond in de natuur. Heeft al veel gereisd, zowel alleen als samen met Irene. Ze houdt van lekker eten met een wijntje en goed gezelschap. Om de boel toch een beetje in balans te houden wurmt ze zich af en toe in een gekke yoga pose. Ze is er altijd voor te porren om nieuwe dingen uit te proberen. Irene: Heeft het liefst een schroeftol in haar rechterhand en een biertje in haar linkerhand. Ze is een tikkeltje chaotisch en brengt daarom graag structuur aan met een labelwriter. Ze is besmet met het reisvirus door Willemien. Kan zich ergeren aan de lompheid en het gestuiter van Willemien en Sterre. Werkt in het onderwijs en is dol op (puberende) kinderen, maar heeft gelukkig ook veel liefde voor onze kleintjes. Vindt zichzelf de grootste grappenmaker in huis, maar moet vaak al te hard om zichzelf om het nog te kunnen vertellen. Sterre: Sterre is een enthousiaste peuter van 3 jaar. Heeft alleen een aan-knop, de uit-knop ontbreekt. Stuitert het liefst de hele dag rond, dat heeft ze niet van een vreemde. Wordt helemaal wild van water en fietsen. Maar eigenlijk is alles wat buiten plaatsvind goed voor haar. Zodra haar kleine broertje in de draagzak mag, staat zij te popelen om ook op de rug in de ‘draagtas’ te zitten. Bemoeit zich (té) graag met Jelle en moedert dan “zo zijn we niet getrouwd hè Jel!” Jelle: Een lief klein mannetje van 1 jaar, die soms ook een behoorlijke dondersteen is. Tel af van 3 tot 1 en hij wordt helemaal wild van enthousiasme. Zijn favoriete bezigheid is dan ook plonzen en schreeuwen in bad, het liefst samen met zijn grote zus. De draagzak is niet zijn favoriete kledingstuk, maar als we eenmaal op weg zijn kan hij hier flink van genieten.

Actief sinds 01 Feb. 2012
Verslag gelezen: 2710
Totaal aantal bezoekers 31101

Voorgaande reizen:

11 December 2018 - 13 Maart 2019

Het Azië avontuur

12 Februari 2012 - 30 November -0001

Worldtrip

01 Augustus 2024 - 30 November -0001

Tweemamasopreis

Landen bezocht: