India - Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1) - WaarBenJij.nu India - Nepal - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1) - WaarBenJij.nu

India - Nepal

Door: willemienkasteleyn

Blijf op de hoogte en volg Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1)

20 April 2012 | Nepal, Kathmandu

In Kolkata ’s avonds gaan stappen met 2 andere Nederlanders en een Indiër, die niet kon praten en alles met gebaren deed. We belandden in een club, Underground, was erg leuk. Helaas sloot het op z’n Indiaas al om 12 uur…

De volgende ochtend moest ik er weer veel te vroeg uit voor een excursie naar Sunderban Tiger Reserve! Netjes op tijd, 5 voor 8, zit ik bij het kantoortje te wachten. Tijdens het wachten kunnen genieten van het straatbeeld, zo werd er voor m’n neus een geit gemolken. De andere twee die mee zouden gaan met de tour waren wat vertraagd… Ze kwamen uiteindelijk 1,5 uur te laat!!! Eigenlijk zou je in zo’n geval boos moeten worden, maar in dit geval kon ik alleen maar hard lachen, wat een grappige mensen. Een Spaanse, ontzettend chaotische vrouw, met haar zoon van 18. Om 10 uur ’s ochtends in de auto werd er al partymuziek gedraaid, begon ze al een joint te draaien en vroeg om bier… Dan weet ik al genoeg, er staat me geen saaie excursie te wachten ;-) Aangekomen in Sunderban kregen we in een klein dorpje bij mensen thuis een Bengaalse lunch met verse vis. Daarna hebben we gezwommen in een soort poel, wat een blubberzooitje!! ’s Avonds de eerste tour over het water gemaakt, waarbij we veel vogelsoorten en een slang hebben gezien. Daarna begon de echte party, er waren lokale musici, we hadden bier en er werd volop gedanst met de crew. De twee Spanjaarden sliepen in een guesthouse, evenals nog 2 andere toeristen. Ik was de enige die op de boot wilde slapen. Nog een tijdje op het dak van de boot liggen kletsen en sterren kijken met 2 jongens van de crew. Één van hen ging al naar bed, maar kwam elke keer naar boven om te zeggen dat hij een aardbeving voelde… Wat natuurlijk niet zo was! Gelukkig sliep ik beneden en had ik verder geen last van de jongens, want hij bleek het midden in de nacht ook te zeggen tegen die ander. Weer veel te laat naar bed gegaan, veel onweer en bliksem in de nacht en ’s morgens om 6 uur begonnen ze al met de boot lostrekken. Vanuit m’n hut kon ik een prachtige zonsopkomst zien.
Om 6.30 zouden we vertrekken, maar zoals gebruikelijk waren de Spanjaarden nog niet wakker, dus hadden we de eerste vertraging alweer te pakken. We hebben een mooie tocht gemaakt door Sunderban Tiger Reserve, maar helaas geen tijger gezien. Wel een hoop andere dieren gezien zoals herten, krokodil, leguanen en veel soorten vogels. Ook de terugweg naar Kolkata was weer een feestje, onderweg is zelfs de bus stopgezet en hebben we in de bus staan dansen… Die Spanjaarden zijn echt maf! Ik heb zelfs nog een klein stukje gereden met de bus, wat best lastig is. Het stuur zit aan de verkeerde kant en ze rijden ook aan de verkeerde kant, was wel even wennen. Werd daardoor wel even stressen om mijn trein naar Darjeeling te halen.

De nachttrein naar Darjeeling was een ramp, ik had weer buikproblemen, de trein schommelde ontzettend en ik voelde me koortsig. Vanaf het treinstation daarna nog 4 uur met een jeep, volgepropt zoals gewoonlijk, naar Darjeeling toe. Darjeeling is een prachtige plaats in de Himalaya, dus voor het eerst een dikke trui en jas over elkaar aan. Wekker ging om 4.00 uur, want ik wilde naar de Tiger Hill voor de zonsopkomst… Iets te vroeg en nog teveel buikpijn, dus heb ik toch de wekker maar verzet en uitgeslapen.

Vanuit Darjeeling ben ik met de toytrain naar Kurseong gegaan, waar de Makaibari theeplantage is. Hier heb ik een homestay gedaan bij een aardige familie. We zouden thee gaan plukken en verwerken in de fabriek. Maar bij aankomst was de fabriek niet in werking, dus heb ik alleen de machines gezien met uitleg erbij. Het theeplukken was ook geen succes, aangezien er een meeting was en er niet geplukt werd, omdat het het begin van het seizoen was… Ondanks dat het niet was wat ze beloofden was het een mooi stadje en leuk om rond te wandelen tussen de theeplantages. Na de lunch was het tijd om met jeeps en bussen naar de grens te gaan om India te verlaten.

We kwamen eind van de middag met een overvolle bus aan bij de grens. De bus gaat de grens niet over, dit moet je lopend doen of met een cyclerickshaw. Het was maar een klein stukje dus we besloten te lopen. Een beetje zenuwachtig waren we wel, aangezien de dag ervoor de grens gesloten was vanwege problemen. Gelukkig was er niks meer aan de hand en konden we, na het invullen van wat papieren, de grens over. In Nepal gingen we op zoek naar een bus om naar Kathmandu te gaan. Op het nippertje konden we mee met de laatste bus, anders hadden we op de grens moeten overnachten. We zaten achterin de bus… Met slechte wegen en idiote, te jonge, buschauffeurs was het een echte kermisattractie. Bij iedere hobbel werden we de lucht in gelanceerd, meestal met hysterisch gegil en een enorme lachbui. Verder trilden de ramen continu open (ijskoud!!) en kon mijn stoel niet in ligstand… Het werd een lange en slapeloze nacht.
In Kathmandu zit ik in een gezellig guesthouse, waar ik al veel nieuwe mensen heb ontmoet. De eerste 3 dagen rustig aan gedaan, wat rondgewandeld, gekaart en gegeten. Kathmandu is een backpackersparadijs met alles erop en eraan… Echt Nepal moet ik nog ontdekken. Op woensdag met Nederlandse Rikke, Ierse Andy en Amerikaanse Cullen naar een tempel en naar de bios geweest en op donderdag naar een monkeytempel. Had hier de eerste dag mijn was ingeleverd, wat de volgende avond klaar zou zijn. Toen ik m’n was op ging halen bleek het kwijt te zijn. De volgende ochtend werd er druk gezocht en veel te vroeg op mijn deur gebonkt, maar uiteindelijk was mijn was gelukkig terecht. Verder een heerlijke massage gehad, wat wel apart is, want fullbody is hier echt fullbody, inclusief oogleden en navel…

Er staan komende dagen nog leuke dingen op de planning, zoals canyoning en high ropes!

Groetjes vanuit Kathmandu,
Willemien


  • 20 April 2012 - 12:20

    Moniek:

    Ha Willie,

    Je maakt heel wat mee zo te lezen!! Klinkt goed moet ik zeggen :-)

    Blijf er lekker van genieten! En tot je volgende verhaal,

    Xx Mojo

  • 23 April 2012 - 15:50

    Marije:

    Het klinkt allemaal erg avontuurlijk en gaaf! Geniet ervan! X Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1)

Wij zijn Willemien (39), Irene (37), Sterre (3) en Jelle (1). Hierbij een klein inkijkje in onze karakters. Wil je meer weten, blijf onze blogs volgen! Willemien: Avontuurlijk, energiek en kan moeilijk stilzitten. Huppelt het liefst met 1 kind op de rug en 1 kind op de buik rond in de natuur. Heeft al veel gereisd, zowel alleen als samen met Irene. Ze houdt van lekker eten met een wijntje en goed gezelschap. Om de boel toch een beetje in balans te houden wurmt ze zich af en toe in een gekke yoga pose. Ze is er altijd voor te porren om nieuwe dingen uit te proberen. Irene: Heeft het liefst een schroeftol in haar rechterhand en een biertje in haar linkerhand. Ze is een tikkeltje chaotisch en brengt daarom graag structuur aan met een labelwriter. Ze is besmet met het reisvirus door Willemien. Kan zich ergeren aan de lompheid en het gestuiter van Willemien en Sterre. Werkt in het onderwijs en is dol op (puberende) kinderen, maar heeft gelukkig ook veel liefde voor onze kleintjes. Vindt zichzelf de grootste grappenmaker in huis, maar moet vaak al te hard om zichzelf om het nog te kunnen vertellen. Sterre: Sterre is een enthousiaste peuter van 3 jaar. Heeft alleen een aan-knop, de uit-knop ontbreekt. Stuitert het liefst de hele dag rond, dat heeft ze niet van een vreemde. Wordt helemaal wild van water en fietsen. Maar eigenlijk is alles wat buiten plaatsvind goed voor haar. Zodra haar kleine broertje in de draagzak mag, staat zij te popelen om ook op de rug in de ‘draagtas’ te zitten. Bemoeit zich (té) graag met Jelle en moedert dan “zo zijn we niet getrouwd hè Jel!” Jelle: Een lief klein mannetje van 1 jaar, die soms ook een behoorlijke dondersteen is. Tel af van 3 tot 1 en hij wordt helemaal wild van enthousiasme. Zijn favoriete bezigheid is dan ook plonzen en schreeuwen in bad, het liefst samen met zijn grote zus. De draagzak is niet zijn favoriete kledingstuk, maar als we eenmaal op weg zijn kan hij hier flink van genieten.

Actief sinds 01 Feb. 2012
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 31105

Voorgaande reizen:

11 December 2018 - 13 Maart 2019

Het Azië avontuur

12 Februari 2012 - 30 November -0001

Worldtrip

01 Augustus 2024 - 30 November -0001

Tweemamasopreis

Landen bezocht: