De woestijn... - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1) - WaarBenJij.nu De woestijn... - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1) - WaarBenJij.nu

De woestijn...

Door: willemienkasteleyn

Blijf op de hoogte en volg Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1)

20 Februari 2012 | India, Jaisalmer

Ik ben omgedoopt tot Meena! Moet er nog eventjes aan wennen, maar je moet toch wat. Had mama me niet zo’n moeilijk Hollandse naam moeten geven toen ik geboren werd ;-)

Op naar Amber Fort, prachtig om te zien, maar o zo toeristisch!!! Alle olifanten liepen zo ongeveer slurf aan slurf de toeristen omhoog te slepen. Mij niet gezien, ik wandel wel omhoog, nog beter voor de conditie ook! Onderweg naar Jaipur langs een meer gereden met een prachtig waterpaleis. Daarna Jaipur wandelend verkend. Ongeveer 100 keer moeten zeggen: Just walking… Blijkbaar kan dat niet, want iedereen wilde me rondrijden, stelletje lastpakken! Kenden jullie deze al: waarom LOPEN mannen zo snel en PRATEN vrouwen zo snel?! Mannen hebben 3 benen, vrouwen 4 lippen… Zucht, Indiaase humor gok ik ;-) In de pink city (Jaipur dus) City Palace bezocht, de Jantar Mantar (met meetkundige instrumenten) en de Hawa Mahal. Tussendoor op straat een of andere bol gegeten met 2 Nederlandse meisjes. Tijdens het rondslenteren op een stoel langs de straat beland met ontzettende aardige Indiër, Nadime, kop koffie gekregen en uren zitten keuvelen over culturen, hobby’s, reizen etc. Op de terugweg naar het hotel een saari gepast en een shirtje gekocht, voel me al helemaal ingeburgerd hier!
Aangekomen bij het hotel wilde mijn driver nog een whiskey met me drinken, wat er meteen 3 werden op een lege maag, pf!!! ‘S avonds met Chelsey en Laurene op het dakterras gegeten, bier gedronken en spelletjes gedaan. We zijn de straat op gegaan omdat we muziek hoorden en werden meteen meegesleept om te dansen in een bruiloftsparade!!

Vrijdag de 17e was vooral een reisdag, van Jaipur naar Bikaner met de auto is een aardige rit, waarbij de natuur overgaat in woestijn. Langs de weg zoals gebruikelijk over koeien, buffalo’s, honden, kamelen en zo hier en daar een olifant. Ze doen hier niet aan verkeersregels, links en rechts inhalen, 3-baans = 6-baans wegen, toeteren tot je er doof van wordt enz… Verklaart ook waarom er vooral botsautootjes en dure auto’s met mega bumpers rijden. In Bikaner het National Research Center on camels bezocht, waarbij de rondleiding vooral ging over sexende kamelen… Zou de gids soms wat tekort komen?! Weer een te mooi hotel, helaas wel buiten het centrum, waardoor ik een rustavond inlas om een boekje te lezen. Wel gezellig gegeten met Zwitserse Adrian, die dezelfde route reist.

Het was een lange reis naar Jaisalmer, aangezien ik mijn driver, die meer wegheeft van een babysitter, enigszins zat begon te worden. In Jaisalmer in een leuk hotelletje gedropt, waarvandaan ik gelukkig alles zelf kon gaan bekijken. Het is een prachtig woestijnstadje met in het midden een fort, waar mensen in wonen. In het fort rondgeleid door 'Cool Raoul', zoals hij zichzelf noemt, waardoor ik van een mooie plek van het uitzicht en de zonsondergang kon genieten. Daarbij liep de Indiër vrolijk liedjes over Cecelia te zingen, tsja, m’n naam is toch echt te moeilijk hier ;-) Kreeg een leuk armbandje van vrouwtjes die me enkelbandjes probeerden te verkopen. ‘S avonds in één van de vele rooftop restaurants gegeten. Op de terugweg naar het hotel in een shopje beland, waar ook een Duitse jongen zat, gezellig zitten keuvelen en bier gedronken met de eigenaar van de shop.

De volgende dag in Jaisalmer de Jain tempels in het fort bezichtigd. ‘S middags naar Khuri gegaan voor een camel safari. Na een prachtige route door de woestijn werd ik gedropt op een zandduin tussen tientallen andere toeristen om te kijken naar een zonsondergang. Hier belandde ik tussen een groep van 16 Denen, wat erg gezellig was. Terug in het kamp kregen we een diner en muziek-/dansshow, alle vrouwen werden naar het midden getrokken om mee te dansen. ‘S nachts geslapen in een tent, zeer romantisch, maar wel saai alleen ;-) De eigenaar houdt niet van Hollanders, omdat ze te lang zijn en daardoor altijd met voetbal winnen!!! Iedereen vindt mij hier geen echte Hollander, omdat ik te klein ben ;-)

Laatste dag in Jaisalmer weer veel rondgeslenterd en het meer Gadi Sagar bezichtigd. Daarna gelunched met Adrian en een Spaans meisje. Morgen vertrek in naar Jodhpur, weer een lange zit met mijn babysitter in de auto...

Groetjes vanuit het zonnige Jaisalmer,
Willemien

• 20 Februari 2012 - 12:26

Martijn:

He Willemien, zo op maandagochtend op werk jou bericht lezen, doet mij weer verlangen naar het rondtrekken, weg van de deadlines, analyses, verslagen schrijven en nakijken etc. Wij zijn hier ontzettend jaloers. Veel plezier met je babysitter, goed om te horen dat er op je wordt gelet.

• 20 Februari 2012 - 17:17

Lotte:

Hey hey! je ziet er op de foto's inderdaad redelijk ingeburgerd uit! Ben echt wel beetje jaloers, klinkt allemaal zo indrukwekkend!! Mis je! xx

• 21 Februari 2012 - 20:08

Moniek:

Klinkt weer super allemaal!! En mooie foto's hoor!

Ben benieuwd naar je volgende verhaal! X Mo

• 23 Februari 2012 - 17:23

Saskia:

He Willie, mooi verhaal en leuke foto's! Geeft een goede indruk. Over 2 weken zit ik er ook, kan niet wachten ;) Geniet ervan en tot snel! Xxx

• 24 Februari 2012 - 11:02

John Tendeloo:

Hoi, Wil,

Ik vind je verslagen steeds leuker worden om te lezen.

gr.
    John

• 25 Februari 2012 - 14:44

Ilonka:

Hoi meis,

Weer super verhalen om te lezen en wat een leuke foto's. Heb heimwee, zou zo mee willen. Echt gaaf die foto op die kameel en van die olifant!!

Voel je jezelf al een echte avonturier..
    Zo te horen echt geen spijt?? Leuk om af en toe je verhalen te lezen en op de hoogte te blijven. Je schrijft wel erg grappig, moet je geen schrijver worden!!

Geniet er nog van en beterschap!!

liefs x ilonka

• 01 Maart 2012 - 11:12

Marjon:

Hoi Willie,
    Leuk om je avonturen te volgen! Mooie foto's ook! Veel plezier nog en hopelijk voel je je ondertussen alweer wat beter:)!

Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1)

Wij zijn Willemien (39), Irene (37), Sterre (3) en Jelle (1). Hierbij een klein inkijkje in onze karakters. Wil je meer weten, blijf onze blogs volgen! Willemien: Avontuurlijk, energiek en kan moeilijk stilzitten. Huppelt het liefst met 1 kind op de rug en 1 kind op de buik rond in de natuur. Heeft al veel gereisd, zowel alleen als samen met Irene. Ze houdt van lekker eten met een wijntje en goed gezelschap. Om de boel toch een beetje in balans te houden wurmt ze zich af en toe in een gekke yoga pose. Ze is er altijd voor te porren om nieuwe dingen uit te proberen. Irene: Heeft het liefst een schroeftol in haar rechterhand en een biertje in haar linkerhand. Ze is een tikkeltje chaotisch en brengt daarom graag structuur aan met een labelwriter. Ze is besmet met het reisvirus door Willemien. Kan zich ergeren aan de lompheid en het gestuiter van Willemien en Sterre. Werkt in het onderwijs en is dol op (puberende) kinderen, maar heeft gelukkig ook veel liefde voor onze kleintjes. Vindt zichzelf de grootste grappenmaker in huis, maar moet vaak al te hard om zichzelf om het nog te kunnen vertellen. Sterre: Sterre is een enthousiaste peuter van 3 jaar. Heeft alleen een aan-knop, de uit-knop ontbreekt. Stuitert het liefst de hele dag rond, dat heeft ze niet van een vreemde. Wordt helemaal wild van water en fietsen. Maar eigenlijk is alles wat buiten plaatsvind goed voor haar. Zodra haar kleine broertje in de draagzak mag, staat zij te popelen om ook op de rug in de ‘draagtas’ te zitten. Bemoeit zich (té) graag met Jelle en moedert dan “zo zijn we niet getrouwd hè Jel!” Jelle: Een lief klein mannetje van 1 jaar, die soms ook een behoorlijke dondersteen is. Tel af van 3 tot 1 en hij wordt helemaal wild van enthousiasme. Zijn favoriete bezigheid is dan ook plonzen en schreeuwen in bad, het liefst samen met zijn grote zus. De draagzak is niet zijn favoriete kledingstuk, maar als we eenmaal op weg zijn kan hij hier flink van genieten.

Actief sinds 01 Feb. 2012