India, New Delhi & Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1) - WaarBenJij.nu India, New Delhi & Jaipur - Reisverslag uit Jaipur, India van Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1) - WaarBenJij.nu

India, New Delhi & Jaipur

Door: willemienkasteleyn

Blijf op de hoogte en volg Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1)

15 Februari 2012 | India, Jaipur

Zaterdag 11 februari 2011 vloog ik van Brussel naar New Delhi, India. Ik roep altijd dat ik overal en altijd kan slapen… Nou, sinds die lariam dus niet meer, 2 uurtjes kunnen slapen...

Vanaf het vliegveld stapte ik vol zelfvertrouwen richting de bussen, om maar vooral niet lastig gevallen te worden door lastige taxichauffeurs en rickshaws! Met de bus heelhuids in de stad aangekomen dacht ik wel eventjes te lopen. Tsja… ik verkeek me eventjes op de kaart van Delhi, dat kippeneindje bleek niet loopbaar ;-) een ontzettend aardige Indiër wilde meteen al een kop koffie met me drinken en me wegwijs maken! Ik was nog wat wantrouwig dus heb het aanbod afgeslagen.
'S Middags in de stad heel wat gekke plekken gezien, ik hou van rondstruinen en alles zelf uitzoeken, rickshaws en fietstaxi’s kunnen wat mij betreft het bos in! Op straat kom je overal honden en eekhoorns tegen. Langs the Red Fort gelopen, helaas gesloten op maandag, bij een kraampje eten besteld wat iemand anders ook bestelde, best lekker ;-) en daarna naar de Jama Masjid, een mooie moskee, waar ik een bizarre jurk aan moest ivm respect voor het geloof. Daarna gezellig met andere backpackers gegeten in een vega restaurantje, erg lekker.
Te laat naar bed en een blonde actie, telefoon stond nog op NL’se tijd!! En ik had al vroeg afgesproken met wat mensen...

Dus ‘s morgens alleen naar the Red Fort gegaan, gezellig Australisch meisje tegengekomen, gaan lunchen in een achterafsteegje bij een straattentje wat je hard voorbij zou lopen als het niet in de Lonely Planet stond (per direct omgedoopt tot bijbel), het was heerlijk!!! Blonde actie nummer 2: groene peper verwarren met een stukje paprika…!!!
Op straat wenste iedereen me happy valentine, Indiërs zijn echt mega aardig! Al voelde het voor mij niet helemaal als valentijnsdag, mistte toch iemand… M’n ego wordt hier ook aardig opgekrikt, iedere jongen wil met me op de foto ;-) Er zijn al meer foto’s van mij gemaakt (sommige vragen het, sommige doen het sneaky) dan ik zelf van dit land heb gemaakt. Ook kinderen willen allemaal een handje en zeggen hi of hello tegen me.
Na de lunch naar Humayun’s Tomb geweest, prachtig om te zien en rustgevende tuinen, heerlijk doorheen gewandeld. Daarna naar de Bahai House of Worship, oftewel de Lotus Tempel, een tempel waarbij alle geloven samen komen, iedereen is hier welkom. Als ongelovige was mijn enige gedachte, hoe kom ik hier weer uit! ;-) Ben nog steeds niet bekeerd…
Om avondeten te scoren ben ik op pad gegaan in de backpackers-area, Paharganj, heerlijke dhal gegeten, wat het ook mag zijn… Daarna op straat geslenterd en bij een henna-tattoo shop op straat beland waar ik een Duits meisje ontmoette. Daarna nog een chai gedronken op haar laatste avond. Weer lag ik pas om 12 uur in bed… Henna tattoo ‘s avonds laten zetten was blonde actie nummer 3: ik slaap altijd met mijn hand onder mijn hoofd… dus 3x raden hoe mijn hoofd er ‘s morgens uitzag ;-)

Volgende dag met mijn driver (Mr Djao ofzo) richting Jaipur gegaan. Onderweg gestopt bij vrienden van hem gestopt, waar we chai (thee met kruiden, melk en suiker, erg lekker!) en snacks kregen. Heb daar tikkertje gespeeld met het zoontje. Indiërs zijn ontzettend gastrvrij!!! Verder op pad fruit heerlijk fruit gegeten en er moest nog wat aan de auto gefixt worden langs de straat, waarbij ik direct door een happy vrouwtje naar binnen werd gesleept in haar huisje. Ze leidde me rond en liet het prachtige uitzicht zien. Ze was ontzettend happy, sprak geen woord engels, brabbelde Hindi tegen me, lachtte alleen maar, omhelsde me en liet foto’s van haar familie zien. Hele aparte ervaring maar erg leuk!!! Daarna bij mijn driver thuis met zijn familie een heerlijke lunch gekregen. Meestal eet ik 2 chapati, met moeite misschien 3, maar hier moest ik er 4 eten!!! Kan geen chapati meer zien… Kreeg daar ook verse yoghurt van de buffalo, waar hij duidelijk heel trots op was! Leuk dorpje, leuk huisje, wederom leuke ervaring!!! Weg vervolgd naar Jaipur, nu in een prachtig hotel met uitzicht op Amber Fort. Zo slapen en morgen weer sightseeing!!

Oja, terugkomend op mijn rood gelakte teennagels… dat schijnt alleen te mogen als je getrouwd bent, oeps!! ;-)
Intussen ben ik trouwens iedereen Haagsche Hopjes aan het voeren ;-) even reclame maken voor NL.

Groetjes vanuit Jaipur,
Willemien

  • 15 Februari 2012 - 17:13

    Pauline:

    Willemien! Klinkt helemaal geweldig, en dit is pas het begin. Ik blijf je volgen!

    Pauline

  • 15 Februari 2012 - 17:31

    Moniek:

    Ha willie,

    het klinkt alsof je de cultuurshock india erg goed aan kunt! (op de paar blonde acties na dan ;-)) leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt!

    fijn dat de hopjes van pas komen! vallen ze wel in de smaak?

    xx moniek

  • 16 Februari 2012 - 00:17

    Peter Milikan:

    Hey Willemien!

    Jeetje, wat kun jij ontzettend leuk schrijven meid. Helemaal geweldig en zo te zien heb je ook heel prima naar je zin :-))))

    En vooral je blonde actie nr. 2... Whahahaha..... Foutje bedankt! Vast en zeker wat lekkers gedronken daarna? ;-)

    Wat je schrijft is allemaal heel herkenbaar van de verhalen die een collega van me (die helemaal India-gek is) vaak met veel enthousiasme aan me verteld.

    Nou, geniet maar lekker van je mooie avontuur en houdt ons allemaal op de hoogte. Erg leuk om te lezen.

    Veel liefs,
    Peter.

  • 16 Februari 2012 - 06:50

    Marije:

    Hey Willie!
    Dat klinkt allemaal al erg gaaf! Ik blijf je avonturen lezen!
    XXX

  • 16 Februari 2012 - 08:38

    Jasper:

    Heey Willemien,

    Je verhaal is echt superleuk om te lezen! Fijn dat je met iedereen die je tegenkomt vrienden wordt (wat deed de eerste man die je tegenkwam toch fout?).

    En blonde acties, wat leuk dat je die ook vermeldt!

    Veel plezier nog op je reis!

    Groetjes, Jasper

  • 16 Februari 2012 - 16:04

    Madelon:

    Leuk verhaal Wil! Zo te lezen vermaak je je wel.... Have fun!!!

  • 16 Februari 2012 - 20:41

    Ilonka:

    Hoi meis.

    Wat een verhalen al, na een paar dagen!! Klinkt als een gastvrij land en veel leuke dingen. Je ziet er leuk uit hoor in je jurk. Henna is trouwens gaaf:-)!! Slaap je in hostels?? Of bij mensen thuis? Veel plezier nog.

    Liefs ilonka

  • 16 Februari 2012 - 20:41

    Ilonka:

    Hoi meis.

    Wat een verhalen al, na een paar dagen!! Klinkt als een gastvrij land en veel leuke dingen. Je ziet er leuk uit hoor in je jurk. Henna is trouwens gaaf:-)!! Slaap je in hostels?? Of bij mensen thuis? Veel plezier nog.

    Liefs ilonka

  • 24 Februari 2012 - 10:53

    John Tendeloo:

    Hoi Wil,

    Hartstikke leuk, ik heb de indruk dat je het wel naar je zin hebt.

    gr.
    John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1)

Wij zijn Willemien (39), Irene (37), Sterre (3) en Jelle (1). Hierbij een klein inkijkje in onze karakters. Wil je meer weten, blijf onze blogs volgen! Willemien: Avontuurlijk, energiek en kan moeilijk stilzitten. Huppelt het liefst met 1 kind op de rug en 1 kind op de buik rond in de natuur. Heeft al veel gereisd, zowel alleen als samen met Irene. Ze houdt van lekker eten met een wijntje en goed gezelschap. Om de boel toch een beetje in balans te houden wurmt ze zich af en toe in een gekke yoga pose. Ze is er altijd voor te porren om nieuwe dingen uit te proberen. Irene: Heeft het liefst een schroeftol in haar rechterhand en een biertje in haar linkerhand. Ze is een tikkeltje chaotisch en brengt daarom graag structuur aan met een labelwriter. Ze is besmet met het reisvirus door Willemien. Kan zich ergeren aan de lompheid en het gestuiter van Willemien en Sterre. Werkt in het onderwijs en is dol op (puberende) kinderen, maar heeft gelukkig ook veel liefde voor onze kleintjes. Vindt zichzelf de grootste grappenmaker in huis, maar moet vaak al te hard om zichzelf om het nog te kunnen vertellen. Sterre: Sterre is een enthousiaste peuter van 3 jaar. Heeft alleen een aan-knop, de uit-knop ontbreekt. Stuitert het liefst de hele dag rond, dat heeft ze niet van een vreemde. Wordt helemaal wild van water en fietsen. Maar eigenlijk is alles wat buiten plaatsvind goed voor haar. Zodra haar kleine broertje in de draagzak mag, staat zij te popelen om ook op de rug in de ‘draagtas’ te zitten. Bemoeit zich (té) graag met Jelle en moedert dan “zo zijn we niet getrouwd hè Jel!” Jelle: Een lief klein mannetje van 1 jaar, die soms ook een behoorlijke dondersteen is. Tel af van 3 tot 1 en hij wordt helemaal wild van enthousiasme. Zijn favoriete bezigheid is dan ook plonzen en schreeuwen in bad, het liefst samen met zijn grote zus. De draagzak is niet zijn favoriete kledingstuk, maar als we eenmaal op weg zijn kan hij hier flink van genieten.

Actief sinds 01 Feb. 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 31086

Voorgaande reizen:

11 December 2018 - 13 Maart 2019

Het Azië avontuur

12 Februari 2012 - 30 November -0001

Worldtrip

01 Augustus 2024 - 30 November -0001

Tweemamasopreis

Landen bezocht: