Ik neem je mee, neem je mee op reis! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1) - WaarBenJij.nu Ik neem je mee, neem je mee op reis! - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1) - WaarBenJij.nu

Ik neem je mee, neem je mee op reis!

Door: Willemien

Blijf op de hoogte en volg Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1)

20 December 2018 | Thailand, Krabi

Ik neem je mee, neem je mee op reis! Al zingend stapten we de trein in naar Schiphol. Na een paar lekkere biertjes en een heerlijk pilletje (Lotte bedankt!) keken we er naar uit om heerlijk te tukken. Willemien slaapt normaal gesproken al voor het opstijgen en Irene heeft als hobby zo lang mogelijk stuiteren met een koptelefoon op. Blijkbaar is dat besmettelijk, want film na film ging voorbij… En slapen? Ho maar! Pas de derde nacht in Bangkok wisten we weer hoe dat moest.

We lieten ons niet weerhouden door een beetje slaapgebrek, vol adrenaline gingen we Bangkok verkennen! Dag 1 hebben we veel gewandeld en tempels bezocht. Jaja, Irene had zelfs meerdere keren een rok aan/om, zoals dat hoort bij een tempelbezoek!! Naïef en onbekend in het Thaise, nam ze die dag een groene curry… Dat is de heetste in z’n soort! Bijkomend voordeel: al het luie zweet en de eerste Thaise biertjes waren er gelijk uit gezweet. In één tempel is er voor ons gebeden en kregen we een bandje. Hopelijk heeft hij gebeden voor een goede reis en ons niet stiekem vervloekt, want verstaan konden we het niet… Over taal gesproken, wist je dat je hier geen wc-papier NAAR de wc-pot mag gooien? Best flauw toch! Don’t throw paper to the toilet bowl…

Dag 2 stonden we vroeg op. De beroemde en beruchte fiettstour van Co van Kessel stond op het programma. Alsof we nog niet vermoeid genoeg waren van de eerste indrukken en het slechte slapen, gingen we voor het maximale: de tocht van 9 uur! Startend door de smalle steegjes en marktjes van China town, via een Harry Potter treinstation, naar de groene omgeving rondom Bangkok waar we over smalle paadjes boven het water fietsten (heel fijn met het evenwicht van een goudvis, zoals Irene het noemt). De treinen in het Oosten zijn iets minder soepel dan die in het Westen, waardoor Willemien omflikkerde en een blauwe bult ter grootte van een tennisbal op liep op haar bil, wat vooral erg sexy is met een bikini aan… Een paar uur fietsen en dus flink zweten: buikzweet (jaja Lau, Es en Sas, we denken aan jullie!), een zweetreet, zweet in m’n spleet en ik weet niet waar nog meer… Afzien, maar o zo prachtig en fantastisch!

Na een goede nacht in Bangkok vertrokken we de volgende avond per nachttrein naar het Zuiden. De trein was een nieuw avontuur! Gammele wagons, vieze wc’s, kleine bedjes, een bijzonder ‘restaurant’ en de hele nacht TL balken... Jullie raden het vast al, het was weer een top nacht! ;) Ondanks de gebreken, toch wat uurtjes kunnen slapen, op naar het regenwoud!

Khao Sok national park was de volgende bestemming, waar we door het regenwoud hebben gewandeld en een tweedaagse tour op een meer hebben gedaan. In de jungle kwamen we verschillende soorten apen tegen. De makaken kwamen nieuwsgierig bij ons kijken en één kleintje ging zelfs op Irene haar voet zitten. Ze was zo blij als een klein kind en heeft de rest van de dag lopen grijnzen en glunderen! De tour naar het meer was geweldig. Hier hebben we een jungle tocht gedaan, met modder tot boven onze enkels en rivieren, naar een grot waar het water dieper dan 2 meter was. Drek en bagger tot achter onze oren, we moeten wat over hebben voor een mooi avontuur. We sliepen op het meer in prachtige hutjes met oerwoud geluiden om ons heen.

Terug in het dorpje Khao Sok hadden we een bungalow langs de rivier, met uitzicht op apen aan de overkant. Midden in de nacht werden we wakker en bleek er een enorme bijtende mierenplaag, met wel duizenden mieren, rond te lopen in de bungalow! De volgende ochtend zijn we snel vertrokken naar Krabi, waar we 1 nachtje blijven om morgen door te vliegen naar Kuala Lumpur.

Groetjes vanuit het zonnige Krabi,
Irene en Willemien

• 20 December 2018 - 06:10

Marise:

Leuk!! Genieten zulke verhalen :)

• 20 December 2018 - 06:32

Laura:

Haha wat een prachtverhaal! Fijn dat we in gedachten toch nog een beetje bij jullie zijn! Geniet lieverds!

• 20 December 2018 - 06:48

Dirk:

Supergaaf en een leuk verslag hoor. Zo komen we weer wat meer te weten dan via de app

• 20 December 2018 - 06:46

Nathalie:

nice ladies, ik ga jullie volgen

• 20 December 2018 - 07:00

Ma A:

Geweldig ik geniet mee!

• 20 December 2018 - 07:27

Sascha :

Klinkt goed allemaal! Heb je wel foto's gemaakt van irene in een rok? ;-)
    Fijn dat jullie ons nog niet vergeten zijn :p Geniet van deze mooie reis!

• 20 December 2018 - 07:36

Ilonka:

Leuk te lezen dames!! Veel plezier..

• 20 December 2018 - 08:33

John Tendeloo:

Dames, ga zo door. Volgens mij hebben jullie ondanks hobbels het toch wel naar jullie zin.
    Veel plezier.

• 20 December 2018 - 14:28

Willeke&Aart:

Wat leuk dat we op deze manier ook mee kunnen genieten van jullie wauw

• 20 December 2018 - 16:11

Moniek:

Nou dames dat klinkt als een bijzondere reis nu al! Geniet er samen van!!

Liefs, Moniek

• 21 December 2018 - 05:48

François:

Leuk om jullie zo te volgen! Veel plezier nog daar!

• 23 December 2018 - 08:04

Lianneke:

Wat een mooie foto’s en wat een fantastisch verhaal van jullie eerste belevenissen!
    Ennuh.... ik kan de foto van Irene met rok niet vinden?? Zeer benieuwd...

• 23 December 2018 - 08:14

Tamara:

Wat een leuk verhaal :) Irene vast dank voor de mooie budha foto’s.

Veel plezier en alvast fijne feestdagen

• 23 December 2018 - 16:28

Ciska:

Super leuk om eindelijk iets te horen! Ik was zeer benieuwd. Wat hebben jullie al veel gedaan. Gaaf hoor. Goede reis verder nog. Liefs uit Regenland.

• 26 December 2018 - 23:16

Willemien, Irene, Sterre (3) En Jelle (1) :

Leuk al jullie reacties en dat jullie mee lezen!
    Er komen veel vragen over de rok van Irene... natuurlijk hebben we hier foto’s van, maar helaas mogen deze niet gedeeld worden. Maar wie weet als er wat goeds tegenover staat dat we over te halen zijn... we zoeken nog slopers/klussers voor het weekend van 16/17 maart ;)

Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1)

Wij zijn Willemien (39), Irene (37), Sterre (3) en Jelle (1). Hierbij een klein inkijkje in onze karakters. Wil je meer weten, blijf onze blogs volgen! Willemien: Avontuurlijk, energiek en kan moeilijk stilzitten. Huppelt het liefst met 1 kind op de rug en 1 kind op de buik rond in de natuur. Heeft al veel gereisd, zowel alleen als samen met Irene. Ze houdt van lekker eten met een wijntje en goed gezelschap. Om de boel toch een beetje in balans te houden wurmt ze zich af en toe in een gekke yoga pose. Ze is er altijd voor te porren om nieuwe dingen uit te proberen. Irene: Heeft het liefst een schroeftol in haar rechterhand en een biertje in haar linkerhand. Ze is een tikkeltje chaotisch en brengt daarom graag structuur aan met een labelwriter. Ze is besmet met het reisvirus door Willemien. Kan zich ergeren aan de lompheid en het gestuiter van Willemien en Sterre. Werkt in het onderwijs en is dol op (puberende) kinderen, maar heeft gelukkig ook veel liefde voor onze kleintjes. Vindt zichzelf de grootste grappenmaker in huis, maar moet vaak al te hard om zichzelf om het nog te kunnen vertellen. Sterre: Sterre is een enthousiaste peuter van 3 jaar. Heeft alleen een aan-knop, de uit-knop ontbreekt. Stuitert het liefst de hele dag rond, dat heeft ze niet van een vreemde. Wordt helemaal wild van water en fietsen. Maar eigenlijk is alles wat buiten plaatsvind goed voor haar. Zodra haar kleine broertje in de draagzak mag, staat zij te popelen om ook op de rug in de ‘draagtas’ te zitten. Bemoeit zich (té) graag met Jelle en moedert dan “zo zijn we niet getrouwd hè Jel!” Jelle: Een lief klein mannetje van 1 jaar, die soms ook een behoorlijke dondersteen is. Tel af van 3 tot 1 en hij wordt helemaal wild van enthousiasme. Zijn favoriete bezigheid is dan ook plonzen en schreeuwen in bad, het liefst samen met zijn grote zus. De draagzak is niet zijn favoriete kledingstuk, maar als we eenmaal op weg zijn kan hij hier flink van genieten.

Actief sinds 01 Feb. 2012