Afzien op vakantie met Muay Thai! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1) - WaarBenJij.nu Afzien op vakantie met Muay Thai! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1) - WaarBenJij.nu

Afzien op vakantie met Muay Thai!

Door: Willemien

Blijf op de hoogte en volg Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1)

12 Maart 2019 | Thailand, Phuket

Afzien op vakantie met Muay Thai!

We zijn niet voor niets gierige Hollanders, altijd op zoek naar de goedkoopste vliegtickets. Die hadden we dus ook gevonden van Bali naar Phuket… Resultaat van de zoekactie: in de avond vlogen we naar Singapore, daar hebben we een nachtje overbrugd, de volgende ochtend vlogen we door naar Phuket. Op de grond (gelukkig wel met vloerbedekking) probeerden we een uurtje te slapen. Net toen Willemien eindelijk in slaap was, kwamen er tientallen zwaar bewapende mannen voorbij, die iedereen wakker maakten en om legitimatie en een ticket vroegen. Klaarwakker waren we dus weer…

Gebroken en uitgeput kwamen we de volgende ochtend aan in Phuket bij ons guesthouse met zwembad. Het zag er allemaal heerlijk uit, totdat we om 14.00 uur in konden checken en de kamer zagen. Wat een ellende! We zijn meteen op zoek gegaan naar wat anders en vonden een heerlijk hotel met zwembad op het dak. We hadden geluk: er had net een stel geannuleerd, want verder was het helemaal vol! We hebben direct 10 nachten geboekt met als doel: dagelijkse Muay Thai trainingen!

Muay Thai: voor Willemien was het thuiskomen in Phuket bij Tiger Muay Thai. Ze was hier 7 jaar geleden al 3 weken geweest, dus wist wat haar te wachten stond. Een straat vol met opgepompte gasten, overal proteïne shakes te koop, gezonde maaltijden met zoveel mogelijk kip en groenten, een hoop apotheken (voor alle blessures), fysio’s en natuurlijk winkeltjes met alle boks benodigdheden… Irene haar eerste gedachte: “WTF doe ik hier!!!” Na een nachtje slapen en wennen aan de gedachte van dit bizarre tafereel, zijn we de volgende middag vol goede moed naar de eerste training gegaan. Het was geweldig!! Compleet afzien, maar o zo heerlijk! Irene deed in 1 training meer push-ups en sit-ups dan ze ooit in haar leven had gedaan. Series van 50 squats, push-ups en sit-ups zijn hier heel normaal. Per dag werden het er meer en ging het makkelijker. Mannen moesten normale push-ups doen, vrouwen en ladyboys mochten gelukkig op hun knieën. Om de buikspieren een extra boost te geven, werd er af en toe door de trainers met kussens op onze buiken geramd… We hebben meerdere dagen twee trainingen per dag gedaan. Het resulteerde in een geblesseerde enkel bij Irene en zere schouders en nek bij Willemien. Flink ingetaped vervolgden we de trainingen, want opgeven is geen optie! In totaal hebben we in 7 dagen 11 trainingen en 1 privé training gedaan! Resultaat: 0 kg verschil voor Willemien (gelukkig wegen spieren meer dan vet, dus zal het toch iets goeds gedaan hebben) en -10 kg buikvet voor Irene!!!

De laatste drie dagen hebben we doorgebracht in Bangkok, met een zwembad aan de rivier. We zijn nog even op pad geweest om de laatste souvenirs op de Chatuchak weekend market te scoren en we hebben nog een laatste bezoekje gebracht aan de gekte rondom Khao San Road. Verder hebben we hier een poging gedaan om een beginners Muay Thai trainingen te doen, maar dat was helemaal waardeloos: alleen maar conditie training en bruut geweld, geen aandacht voor techniek. Drie fantastische maanden zijn voorbij gevlogen. Morgen vliegen we weer terug naar Nederland om aan een nieuw avontuur te beginnen: klussen in ons nieuwe huis!

Groetjes vanuit Azië en tot de volgende reis!

• 12 Maart 2019 - 04:52

John Tendeloo:

Nou dames als ik het zo lees, komen jullie niet uitgerust thuis van een vakantie, maar complete gebroken, maar volgens mij wel zeer voldaan. Van alles meegemaakt en alles hebben jullie overleefd. Ik wens jullie veel plezier in jullie nieuwe huis. Veel groetjes van John

Willemien, Irene, Sterre (3) en Jelle (1)

Wij zijn Willemien (39), Irene (37), Sterre (3) en Jelle (1). Hierbij een klein inkijkje in onze karakters. Wil je meer weten, blijf onze blogs volgen! Willemien: Avontuurlijk, energiek en kan moeilijk stilzitten. Huppelt het liefst met 1 kind op de rug en 1 kind op de buik rond in de natuur. Heeft al veel gereisd, zowel alleen als samen met Irene. Ze houdt van lekker eten met een wijntje en goed gezelschap. Om de boel toch een beetje in balans te houden wurmt ze zich af en toe in een gekke yoga pose. Ze is er altijd voor te porren om nieuwe dingen uit te proberen. Irene: Heeft het liefst een schroeftol in haar rechterhand en een biertje in haar linkerhand. Ze is een tikkeltje chaotisch en brengt daarom graag structuur aan met een labelwriter. Ze is besmet met het reisvirus door Willemien. Kan zich ergeren aan de lompheid en het gestuiter van Willemien en Sterre. Werkt in het onderwijs en is dol op (puberende) kinderen, maar heeft gelukkig ook veel liefde voor onze kleintjes. Vindt zichzelf de grootste grappenmaker in huis, maar moet vaak al te hard om zichzelf om het nog te kunnen vertellen. Sterre: Sterre is een enthousiaste peuter van 3 jaar. Heeft alleen een aan-knop, de uit-knop ontbreekt. Stuitert het liefst de hele dag rond, dat heeft ze niet van een vreemde. Wordt helemaal wild van water en fietsen. Maar eigenlijk is alles wat buiten plaatsvind goed voor haar. Zodra haar kleine broertje in de draagzak mag, staat zij te popelen om ook op de rug in de ‘draagtas’ te zitten. Bemoeit zich (té) graag met Jelle en moedert dan “zo zijn we niet getrouwd hè Jel!” Jelle: Een lief klein mannetje van 1 jaar, die soms ook een behoorlijke dondersteen is. Tel af van 3 tot 1 en hij wordt helemaal wild van enthousiasme. Zijn favoriete bezigheid is dan ook plonzen en schreeuwen in bad, het liefst samen met zijn grote zus. De draagzak is niet zijn favoriete kledingstuk, maar als we eenmaal op weg zijn kan hij hier flink van genieten.

Actief sinds 01 Feb. 2012